"Chłopak to stworzenie takie, co to bywa różnorakie!
Są weseli i szaleni, nie brakuje wśród nich leni.
Czasem bardzo są poważni, często silni i odważni.
Wciąż nastroje swe zmieniają, plany różne obmyślają.
Ale mimo wszystkich wad, nudny bez nich byłby świat.
Więc dnia tego dziękujemy, że wśród stworzeń tych żyjemy!"
30 września 2020 r. w naszej szkole odbył się Dzień Chłopaka. Ciekawość, zniecierpliwienie, długie oczekiwanie - takie przeżycia towarzyszyły chłopcom w ten szczególny dla nich dzień. Dziewczyny z Samorządu Uczniowskiego złożyły wszystkim chłopcom serdeczne życzenia oraz przygotowały drobny poczęstunek w postaci cukierków.
Opiekun: Iwona Dębińska
Świetlica szkolna oraz Samorząd Uczniowski organizują zbiórkę plastikowych korków dla Zosi Paczwa, która zmaga się z najcięższą postacią rdzeniowego zaniku mięśni.
Akcja trwa od 15.09.2020r. do 16.10.2020r. Przyniesione kroki pozostawiamy w pojemniku przed wejściem do szkoły.
Zapraszamy wszystkich do udziału :-)
W niedzielę, 13 września, mieszkańcy Gminy Gostynin podziękowali Panu Bogu za dar tegorocznych plonów.
Uroczystość miała miejsce w Kościele św. Wojciecha w Solcu w czasie sumy parafialnej o godz. 11:30, której przewodniczył oraz homilię wygłosił Proboszcz parafii w Solcu, ks. Sławomir Buńkowski. We Mszy Świętej uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych oraz zaproszeni goście. W uroczystości uczestniczyły Poczty Sztandarowe trzech zastępów Ochotniczych Straży Pożarnych z Solca, Huty Nowej i Rębowa, jak również Poczet Sztandarowy Szkoły Podstawowej im. Wł. St. Reymonta w Solcu.
Najserdeczniejsze słowa podziękowania, wszystkim rolnikom Gminy Gostynin, złożył Wójt Gminy Gostynin Pan Edmund Zieliński: "Szanowni mieszkańcy, drodzy Państwo, bardzo byśmy chcieli, żeby polski rolnik już tylko żywił, a nie musiał jeszcze bronić, by miał stabilność swojej działalności, by jego praca darzona była szacunkiem, by w swojej małej ojczyźnie czuł się wolny i szczęśliwy. Drodzy rolnicy, w tym zacnym dniu, w którym dziękujemy dobremu i miłosiernemu Bogu za tegoroczne plony, chcę wam wszystkim jeszcze raz z całego serca podziękować za wasz rolniczy trud i postawę, jeszcze raz życzyć wszelkiej pomyślności, satysfakcji z waszej pracy, a w kolejnym roku obfitych plonów, wysokich cen w skupach i dobrej pogody. Niech się wasze gospodarstwa rozwijają i modernizują stając się jeszcze bardziej wydajne, efektywne i konkurencyjne, a jednocześnie dają wam powody do dumy i satysfakcji. Niech polska wieś będzie „spiżarnią” wartości, gdzie ciężka praca, odpowiedzialność i rodzina są filarami."
Przepiękne, dożynkowe dekoracje, na zewnątrz, jak i wewnątrz kościoła, wieniec oraz chleb dożynkowy został przygotowany przez mieszkańców Krzywia. Wieniec, w swoich przepięknych ludowych strojach, niosły Przedstawiciele Dziecięcego Zespołu Pieśni i Tańca Solec.Oprawę muzyczną liturgii zapewniły: Gminny Chór Vox Cordis oraz Gminna Orkiestra Dęta Foxodeon pod dyrekcją Pani Katarzyny Lisickiej, przy akompaniamencie Pana Maćka Bieńka.
Przy wyjściu z kościoła na wszystkich czekał słodki poczęstunek przygotowany przez Koła Gospodyń Wiejskich z Solca i Wrzącej oraz parafian.
Żródło: gminagostynin.pl
Organizacja rozpoczęcia roku szkolnego 2020/2021
01.09.2020r. ( wtorek)
Szanowni Rodzice/Opiekunowie, drodzy Uczniowie
W związku z panującą pandemią COVID-19 przebieg rozpoczęcia nowego roku szkolnego odbędzie się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oraz z zachowaniem szczególnych środków ostrożności:
-maseczka;
-zachowanie odpowiedniego dystansu;
-nie gromadzenie się.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej rok szkolny 2020/2021 rozpocznie się w trybie stacjonarnym.
Proponujemy następujący porządek inauguracji
roku szkolnego 2020/2021
1. Prosimy aby na rozpoczęcie roku szkolnego dzieci i młodzież dowiezieni zostali przez rodziców.
2. Godz. 9 00 Ksiądz Proboszcz zaprasza na Mszę Świętą rozpoczynającą nowy rok szkolny.
3. Godz. 930 spotkanie na placu przed szkołą w bezpiecznych odstępach ( w przypadku deszczu czy nieprzyjemnych warunków przechodzimy z wychowawcami do klas).
4. Dzieci z punktu przedszkolnego, oddziału przedszkolnego oraz uczniowie najmłodszych klas I-III mogą być obecni z jednym rodzicem.
5. Rodzice uczniów klas IV-VIII, którzy przyjadą ze swoimi dziećmi, prosimy aby pozostali na placu parkingowym szkoły.
6. Uczniowie lub rodzice stają pojedynczo lub razem z jednym rodzicem (punkt przedszkolny, oddział przedszkolny i klasy I-III) z zachowaniem bezpiecznej odległości. Na czas pobytu na terenie szkoły mają obowiązkowo zasłonięte usta i nos maseczką ochronną. Przed wejściem do budynku szkoły ustawiają się w bezpiecznych odległościach 1,5 m-2 m od siebie.
7. Przed wejściem do sal obowiązkowo należy zdezynfekować dłonie środkiem dezynfekującym znajdującym się przy wejściu do budynku.
Do budynku szkoły wchodzimy dwoma wejściami zachowaniem dystansu społecznego.
Lp. |
Wejście do szkoły |
Klasy wchodzą wejściem z wychowawcą |
Sala |
|
1 |
Boczne (przy dyżurce obsługi) |
Punkt Przedszkolny |
Z Panią Lidią Lorkowską |
15 |
Oddział Przedszkolny |
Z Panią Ewą Patrowicz |
6 |
||
Kl. I |
Z Panią Ewą Sobczyk |
207 |
||
Kl. II |
Z Panią Katarzyną Jastrzębską |
8 |
||
Kl. III |
Z Panią Iwoną Dębińską |
206 |
||
2 |
Główne |
Kl. IV |
Z Panią Katarzyną Smyczyńską |
112 |
Kl. V |
Z Panem Wojciechem Godlewskim |
203 |
||
Kl. VI |
Z Panią Kamilą Derol |
106 |
||
Kl. VII |
Z Panią Jolantą Kołodziejczak |
107 |
||
Kl. VIII |
Z Panią Bogusławą Filińską |
108 |
Podczas spotkania z wychowawcą między innymi omówiony zostanie Regulamin Szkoły określający zasady działalności szkoły w okresie pandemii COVID-19
(regulamin ten zostanie również umieszczony na stronie szkoły).
Wychowawca zapozna również uczniów z planem lekcyjnym.
Autobusy szkolne będą dowozić uczniów od 02 września.
W autobusach obowiązywać będą zasady noszenia maseczek.
Od nowego roku szkolnego w naszej szkole obowiązuje dziennik elektroniczny, wychowawcy zapoznają uczniów i państwa z zasadami jego działania.
W trosce o bezpieczeństwo dzieci, uczniów, rodziców, nauczycieli, pracowników obsługi i sekretariatu bardzo prosimy o przestrzeganie zasad, z którymi uczniowie i rodzice zostaną zapoznani.
Wyprawka do Punktu Przedszkolnego na rok 2020/2021
(pierwszy semestr)
1. Kredki BAMBINO - 1 kpl. małe
2. Kredki BAMBINO drewniane - 1 kpl.
3. Farby plakatowe ASTRA - 2 kpl. (6 kolorów)
4. Wycinanki zwykłe - 1 szt. (podstawowe kolory)
5. Kleje w sztyfcie duże - 2 szt, GLUE STICK (proszę o ich podpisanie)
6. Plastelina ASTRA - 2 opakowania (podstawowe kolory)
7. Blok techniczny - 2 szt. (białe kartki)
8. Papier ksero - 1 ryza
9. Teczka z gumką - 1 sztuka
10. Kolorowy papier rysunkowy - 1 szt.
11. Kolorowy papier techniczny - 2 szt.
12. Ręcznik papierowy (2 szt. w opakowaniu )
13. Chusteczki higieniczne w pudełku - 2 opakowania
14. Chusteczki wilgotne - 2 opakowania
15. Kubek plastikowy i szczoteczka do zębów (podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka w widocznym miejscu)
16. Półeczka plastikowa tj. do dokumentów - 1 szt.
17. Nożyczki - 1 kpl. z zaokrąglonymi końcami
Rzeczy niezbędne:
1. Zeszyt w kratkę 60k. do informacji - nauczyciel - rodzic. Podpisany na okładce.
2. Ubranka - tj. majteczki 2 pary, koszulka 2 szt. , spodnie 2 szt. , skarpetki 2 szt., bluzeczka na długi rękaw 2 szt. - w podpisanym worku imieniem i nazwiskiem dziecka
3. 1 herbata owocowa - sypka (granulowana)
4. Mały ręcznik
5. Kubek plastikowy do herbaty
6. Tacka plastikowa do posiłków - kolor żółty - 1 szt.
Każdą rzecz proszę o podpisanie imieniem i nazwiskiem dziecka.
Dziękuję
Lidia Lorkowska
Wyprawka na I półrocze roku szkolnego 2020/2021
Oddział przedszkolny
1. Zeszyt w kratkę 30 k. do informacji nauczyciel – rodzic
2. Zeszyt w kratkę 18 k
3. Zeszyt w trzy linie 18k.
4. Piórnik z wyposażeniem: ołówki, gumka, nożyczki, temperówka, mazaki
5. Kredki ołówkowe Bambino
6. Farby plakatowe Astra
7. Wycinanki
8. Kleje w sztyfcie duże – 2 sztuki Glue Stick lub Astra
9. Plastelina Astra – 2 opakowania
10. Papier ksero biały
11. Papier ksero kolorowy
12. Blok techniczny kolorowy
13. Blok techniczny biały
14. Teczka z gumką na prace
15. Ręczniki papierowe - 2 sztuki
16. Chusteczki higieniczne w pudełku
17. Strój gimnastyczny – granatowe lub czarne spodenki i biała koszulka, w podpisanym worku
18. Tacka plastikowa do posiłków
Dziękuję
Ewa Patrowicz
OFERTA KOLONII LETNICH 2020
KOLONIE LETNIE 2020 – świetna zabawa i bezpieczeństwo Twojego Dziecka!
Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych po raz kolejny organizuje wyjazd na wypoczynek letni w formie kolonii w 2020r. w ramach promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej dofinansowany ze środków Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w kwocie 750,00 zł na każdego uczestnika.
Koszt jaki ponoszą rodzice to TYLKO: 399,00 zł za turnus plus transport (około 180, 00 zł).
Kolonie letnie organizowane są dla dzieci i młodzieży w wieku do 16 roku życia – urodzonych po
1 stycznia 2004r., których co najmniej jedno z rodziców /prawnych opiekunów jest ubezpieczone
w pełnym zakresie w KRUS (jednocześnie ma ubezpieczenie emerytalno–rentowe oraz wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie) lub pobiera rentę bądź emeryturę z KRUS.
Uczestnicy zobowiązani są dostarczyć w szczególności:
1. wypełnioną kartę kwalifikacyjną,
2. oświadczenia rodzica/opiekuna o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych,
3. oryginał zaświadczenia z KRUS, zgodne z wcześniej opisanymi wymogami.
Wszystkie dokumenty składane w związku z koloniami muszą być oryginalne, najlepiej uzupełnione długopisem niebieskim.
Miejsce wypoczynku:
1. ŁAZY
Ośrodek ”Przy Plaży” ul. Leśna 3, Łazy
TERMINY TURNUSÓW:
ŁAZY
1) 10-07-18.07.2020
2) 19.07-27.07.2020
3) 28.07-05.08.2020
4) 06.08-14.08.2020
STEGNA
1) 10-07-18.07.2020
2) 19.07-27.07.2020
DANE KOORDYNATORA:
Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych, biuro w Krasnymstawie: ul. Podwale 6/107, 22-300 Krasnystaw
tel/fax do biura: (82) 576 14 16 lub bezpośredni kontakt do osób obsługujących realizację kolonii letnich: 579525627, 502355901, 507751786
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona SIL na portalu społecznościowym Facebook: https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Inicjatyw-Lokalnych-w-Krasnymstawie-185247348695362
Zainteresowanych prosimy o jak najszybszy kontakt, gdyż ilość miejsc jest ograniczona.
Z wyrazami szacunku
Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych
Drodzy Rodzice
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w związku ze stopniowym wznowieniem pracy szkół od dnia 25 maja do 07 czerwca 2020 roku szkoła organizuje konsultacje dla uczniów klasy ósmej szkoły podstawowej z nauczycielami prowadzącymi zajęcia, w szczególności z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty.
Od dnia 01 czerwca do 07 czerwca 2020 roku szkoła będzie organizowała konsultacje dla pozostałych uczniów, którzy zgłosili potrzebę uczestniczenia w konsultacjach z poszczególnych przedmiotów w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości jakie powstały podczas zdalnego nauczani.
Harmonogram konsultacji oraz procedury związane z uczestnictwem uczniów w zajęciach na terenie szkoły zostaną umieszczone na stronie szkoły oraz wysłane bezpośrednio do osób, które zgłosiły potrzeby uczestniczenia w konsultacjach.
W załączeniu harmonogram konsultacji dla klasy VIII
Gorąco pozdrawiam
Ana Wojciechowska
Dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Wł. St. Reymonta w Solcu
L.p. |
Godzina konsultacji |
J. polski |
J. angielski |
Matematyka |
1 |
845 - 900 |
Przekazanie wytycznych GIS, MZ i MEN odnośnie procedur przeprowadzenia konsultacji w szkole |
||
2 |
900 - 1000 |
Michał Cichocki |
Patryk Ignaczak |
Bartosz Lewandowski |
3 |
1000 – 1030 |
Przerwa na dezynfekcję |
||
4 |
1030 – 1130 |
Patryk Ignaczak |
Bartosz Lewandowski |
Michał Cichocki |
5 |
1130 - 1200 |
Przerwa na dezynfekcję |
||
6 |
1200 - 1300 |
Bartosz Lewandowski |
Michał Cichocki |
Patryk Ignaczak |
Procedura zapewnienia bezpieczeństwa
w Szkole Podstawowej im. Wł. St. Reymonta w Solcu,
w czasie organizacji stacjonarnych konsultacji dla uczniów,
w związku z wystąpieniem COVID-19
Drodzy Rodzice
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Wł. St. Reymonta w Solcu uprzejmie informuje, że decyzją Ministra Edukacji narodowej od 25 maja 2020 roku klasy I-III będą prowadzić działalność opiekuńczo-wychowawczą. Po wnikliwej analizie i konsultacjach z rodzicami przez wychowawców kl. I, II i III nikt z Państwa nie wyraził zgody na prowadzenie zajęć z dziećmi w szkole w formie jaką zaproponowało ministerstwo. Szanujemy Państwa decyzję i o wszelkich pojawiających się zmianach będziemy na bieżąco informować.
Minister Edukacji Narodowej podjął też kolejne decyzje:
- Od 18 maja do 7 czerwca 2020 roku istnieje możliwość uruchomienia zajęć rewalidacyjnych w ramach wsparcia dzieci z różnymi potrzebami. Zajęcia te będą odbywały się w szkole bezpośrednio z nauczycielami. Nauczyciele tych zajęć ustalą z Państwem zakres potrzeb, aby szkoła mogła zorganizować takie zajęcia.
- Od 25 maja do 7 czerwca 2020 r. uczniom klas VIII szkoła zapewnia konsultację z nauczycielami prowadzącymi zajęcia, w szczególności z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty. Wychowawca kl. VIII ustali z Państwem terminy takich konsultacji.
- Od 01 czerwca do 07 czerwca 2020 r. szkoła zapewnia konsultację z nauczycielami dla wszystkich uczniów, którzy takich konsultacji potrzebują. Konsultację mają na celu wyjaśnienie wszelkich trudnych problemów jakie pojawiły się w trakcie zdalnego nauczania. Wychowawcy ustalą z Państwem terminy takich konsultacji.
- W dniach 16,17,18 czerwca 2020 r. odbędzie się egzamin ósmoklasisty. Oddzielną informację otrzymają rodzice i uczniowie klasy ósmej odnośnie procedur jakie podczas egzaminu będą musiały być wprowadzone w szkole oraz powołanych komisji na czas egzaminu.
Gorąco pozdrawiam
Anna Wojciechowska
Dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Wł. St. Reymonta w Solcu
Informuje, że do 24 kwietnia br. została przedłużona przerwa w nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty.
Regulacje w tym zakresie zostały ujęte w nowelizacji Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
Od dziś czyli od poniedziałku 27 kwietnia do 24 maja 2020 roku kontynuujemy kształcenie na odległość.
Opublikowany został harmonogram egzaminów.
Egzamin ósmoklasisty zostanie przeprowadzony od 16 do 18 czerwca 2020 roku.
O formie i szczegółach jego przeprowadzenia uczniowie klasy ósmej zostaną wkrótce poinformowani.
Kochani za dwa miesiące wakacje.
Proszę więc wszystkich uczniów o zaangażowanie się w naukę. Zachęcam również do śledzenia informacji opublikowanych na stronie internetowej www.gov.pl/edukacja.
Dziękuję wszystkim za wysiłki jakie wkładacie w kształcenie na odległość. Życzę dużo zdrówka i wytrwałości.
Z wyrazami szacunku
Anna Wojciechowska
dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Wł. St. Reymonta w Solcu