26 wrzesień 2018
  • Dziecięcy Zespół Pieśni i Tańca Solec

Partnerzy

[Więcej zdjęć]

Uczniowie naszej szkoły w dniach od 29.05.17 r. do 01. 06. 2017 r. uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia – Karpacza – Skalnego Miasta.
Pierwszego dnia zwiedzaliśmy we Wrocławiu Afrykarium, które prezentuje różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu: Morze Czerwone, Afrykę Wschodnią, Kanał Mozambicki, Wybrzeże Szkieletów i Dżunglę nad rzeką Kongo.
Wieczorem dojechaliśmy do Karpacza i zakwaterowaliśmy się w Pensjonacie Max, z którego był piękny widok na Śnieżkę.
We wtorek wyruszyliśmy zwiedzać Karpacz, jedną z najważniejszych atrakcji jest Świątynia Wang – ewangelicki kościół parafialny, przywieziony w 1842 r. z miejscowości Vang w Norwegii. Konstrukcja kościoła wykonana jest bez gwoździ. Wnętrze ozdobione oryginalnymi zdobieniami i rzeźbami.
Następnie wyruszyliśmy niebieskim szlakiem na Śnieżkę. Trasa długa, ale dość łatwa. Po drodze mijaliśmy liczne schroniska. Podziwialiśmy piękny krajobraz Karkonoszy, ciekawą roślinność, niezwykłe formy ukształtowania pochodzenia polodowcowego. Najtrudniejszy okazał się odcinek szlaku od Domu Śląskiego na szczyt Śnieżki, ale nasza grupa bez przeszkód dotarła do celu. Na szczycie Śnieżki zobaczyliśmy obserwatorium meteorologiczne, a po drugiej stronie szczytu patrzyliśmy na wyciąg leżący już na terytorium Czech. Zejście w dół okazało się łatwiejsze i nie wymagało już dużego wysiłku.
Następny dzień rozpoczęliśmy wizytą w Parku Wodnym Tropicana w Hotelu Gołębiewski, a później wybraliśmy się do Czech, do Skalnego Miasta. Podziwialiśmy unikalne „Teplicke Skaly”. Przepiękne formy skalne zbudowane z piaskowca płytowego malowniczo i wspaniale wyrzeźbione przez naturę.
W czwartek zwiedziliśmy Wrocław. Z zainteresowaniem oglądaliśmy przepiękny architektonicznie Rynek, z okazałym Ratuszem i pięknymi kamienicami. W różnych zakątkach spotykaliśmy krasnale, jest ich około 300. Przechodziliśmy przez piękne mosty, których we Wrocławiu jest około 150. Uczniowie z zainteresowaniem oglądali niezliczone ilości kłódek znajdujących się na Moście Zakochanych.
Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy wieczorem do domu.