25 wrzesień 2020
  • Szkoła Podstawowa im. Wł. St. Reymonta w Solcu
  • Zlot Szkół Reymontowskich
  • im. Władysława Stanisława Reymonta
  • Dziecięcy Zespół Pieśni i Tańca Solec
  • Odział Przedszkolny

W niedzielę, 13 września, mieszkańcy Gminy Gostynin podziękowali Panu Bogu za dar tegorocznych plonów.

Uroczystość miała miejsce w Kościele św. Wojciecha w Solcu w czasie sumy parafialnej o godz. 11:30, której przewodniczył oraz homilię wygłosił Proboszcz parafii w Solcu, ks. Sławomir Buńkowski. We Mszy Świętej uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych oraz zaproszeni goście. W uroczystości uczestniczyły Poczty Sztandarowe trzech zastępów Ochotniczych Straży Pożarnych z Solca, Huty Nowej i Rębowa, jak również Poczet Sztandarowy Szkoły Podstawowej im. Wł. St. Reymonta w Solcu.

Najserdeczniejsze słowa podziękowania, wszystkim rolnikom Gminy Gostynin, złożył Wójt Gminy Gostynin Pan Edmund Zieliński: "Szanowni mieszkańcy, drodzy Państwo, bardzo byśmy chcieli, żeby polski rolnik już tylko żywił, a nie musiał jeszcze bronić, by miał stabilność swojej działalności, by jego praca darzona była szacunkiem, by w swojej małej ojczyźnie czuł się wolny i szczęśliwy. Drodzy rolnicy, w tym zacnym dniu, w którym dziękujemy dobremu i miłosiernemu Bogu za tegoroczne plony, chcę wam wszystkim jeszcze raz z całego serca podziękować za wasz rolniczy trud i postawę, jeszcze raz życzyć wszelkiej pomyślności, satysfakcji z waszej pracy, a w kolejnym roku obfitych plonów, wysokich cen w skupach i dobrej pogody. Niech się wasze gospodarstwa rozwijają i modernizują stając się jeszcze bardziej wydajne, efektywne i konkurencyjne, a jednocześnie dają wam powody do dumy i satysfakcji. Niech polska wieś będzie „spiżarnią” wartości, gdzie ciężka praca, odpowiedzialność i rodzina są filarami."

Przepiękne, dożynkowe dekoracje, na zewnątrz, jak i wewnątrz kościoła, wieniec oraz chleb dożynkowy został przygotowany przez mieszkańców Krzywia. Wieniec, w swoich przepięknych ludowych strojach, niosły Przedstawiciele Dziecięcego Zespołu Pieśni i Tańca Solec.Oprawę muzyczną liturgii zapewniły: Gminny Chór Vox Cordis oraz Gminna Orkiestra Dęta Foxodeon pod dyrekcją Pani Katarzyny Lisickiej, przy akompaniamencie Pana Maćka Bieńka.

Przy wyjściu z kościoła na wszystkich czekał słodki poczęstunek przygotowany przez Koła Gospodyń Wiejskich z Solca i Wrzącej oraz parafian.

 Żródło: gminagostynin.pl

Szanowni Rodzice

Poniższą wiadomość kieruję do rodziców będących rolnikami, użytkownikami gospodarstw rolnych lub posiadających w swojej najbliższej rodzinie taką osobę.

Jeśli otrzymali Państwo list Prezesa GUS z informacją o badaniu, oznacza to, że jesteście zobowiązani w terminie od 1 września do 30 listopada do udziału w spisie rolnym. W trosce o Wasze formularza jest intuicyjne, bezpieczne i możliwe z komputera, tabletu lub telefonu komórkowego z dostępem do Internetu. Wsparcie i pomoc można uzyskać dzwoniąc na infolinię spisową pod numer: 22 279 99 99 w. 1. Dla osób, które nie mają dostępu do Internetu, Urząd Gminy Gostynin  przygotował specjalne stanowisko komputerowe do samospisu.

Zdaję sobie sprawę, że strach i niepewność związana z edukacją swoich dzieci w czasie pandemii, na pewno zaprząta teraz Państwa głowy bardziej niż Powszechny Spis Rolny. Dla gminy jednak obie te kwestie są bardzo ważne, ponieważ spis ma ogromne znaczenie nie tylko dla rolnictwa, ale i dla całego społeczeństwa. Dzięki uzyskanym podczas spisu informacjom lokalne, regionalne i krajowe instytucje mogą prowadzić zdrowie i bezpieczeństwo, gorąco zachęcam, aby w tym trudnym czasie znaleźć chwilę na wypełnienie elektronicznej ankiety dostępnej na stronie internetowej https://spisrolny.gov.pl/. Wypełnienie działania wspierające rolników. Dane spisowe są też kluczowe podczas ustalania unijnych dopłat dla rolnictwa. Takie badanie polskiego rolnictwa realizowane jest raz na 10 lat.

Zachęcam również do udzielenia wsparcia i przekazania informacji o Powszechnym Spisie Rolnym osobom objętym obowiązkiem spisowym w najbliższej rodzinie. Spiszmy się, jak na rolników przystało.

Więcej informacji o Powszechnym Spisie Rolnym 2020: https://spisrolny.gov.pl/

                                                                                    

 

Organizacja rozpoczęcia roku szkolnego 2020/2021

01.09.2020r. ( wtorek)

 

Szanowni Rodzice/Opiekunowie, drodzy Uczniowie

W związku z panującą pandemią COVID-19 przebieg rozpoczęcia nowego roku szkolnego odbędzie się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oraz z zachowaniem szczególnych środków ostrożności:

-maseczka;

-zachowanie odpowiedniego dystansu;

-nie gromadzenie się.

 

Zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Edukacji Narodowej rok szkolny 2020/2021 rozpocznie się w trybie stacjonarnym.

Proponujemy następujący porządek inauguracji 

roku szkolnego 2020/2021

1.     Prosimy aby na rozpoczęcie roku szkolnego dzieci i młodzież dowiezieni zostali przez rodziców.

2.     Godz. 9 00  Ksiądz Proboszcz zaprasza na Mszę Świętą rozpoczynającą nowy rok szkolny.

3.     Godz. 930 spotkanie na placu przed szkołą w bezpiecznych odstępach  ( w przypadku deszczu czy nieprzyjemnych warunków przechodzimy z wychowawcami do klas).

4.     Dzieci z punktu przedszkolnego, oddziału przedszkolnego oraz uczniowie najmłodszych klas I-III mogą być obecni z jednym rodzicem.

5.     Rodzice uczniów klas IV-VIII, którzy przyjadą ze swoimi dziećmi, prosimy aby pozostali na placu parkingowym  szkoły.

6.     Uczniowie lub rodzice stają pojedynczo lub razem z jednym rodzicem (punkt przedszkolny, oddział przedszkolny i klasy I-III) z zachowaniem bezpiecznej odległości. Na czas pobytu na terenie szkoły mają obowiązkowo zasłonięte usta i nos maseczką ochronną. Przed wejściem do budynku szkoły ustawiają się w bezpiecznych odległościach 1,5 m-2 m od siebie.

7.     Przed wejściem do sal obowiązkowo należy zdezynfekować dłonie środkiem dezynfekującym znajdującym się przy wejściu do budynku.

 

Do budynku szkoły wchodzimy dwoma wejściami zachowaniem dystansu społecznego.

Lp.

Wejście do szkoły

Klasy wchodzą wejściem z wychowawcą

Sala

1

Boczne (przy dyżurce obsługi)

Punkt Przedszkolny

Z Panią Lidią Lorkowską

15

Oddział Przedszkolny

Z Panią Ewą Patrowicz

6

Kl. I

Z Panią Ewą Sobczyk

207

Kl. II

Z Panią Katarzyną Jastrzębską

8

Kl. III

Z Panią Iwoną Dębińską

206

2

Główne

Kl. IV

Z Panią Katarzyną Smyczyńską

112

Kl. V

Z Panem Wojciechem Godlewskim

203

Kl. VI

Z Panią Kamilą Derol

106

Kl. VII

Z Panią Jolantą Kołodziejczak

107

Kl. VIII

Z Panią Bogusławą Filińską

108

 

Podczas spotkania z wychowawcą między innymi omówiony zostanie Regulamin Szkoły określający zasady działalności szkoły w okresie pandemii COVID-19
(regulamin ten zostanie również umieszczony na stronie szkoły).
Wychowawca zapozna również uczniów z planem lekcyjnym.

Autobusy szkolne będą dowozić uczniów od 02 września.                                                  

W autobusach obowiązywać będą zasady noszenia maseczek.

Od nowego roku szkolnego w naszej szkole obowiązuje dziennik elektroniczny, wychowawcy zapoznają uczniów i państwa z zasadami jego działania.

W trosce o bezpieczeństwo dzieci, uczniów, rodziców, nauczycieli, pracowników obsługi i sekretariatu bardzo prosimy o przestrzeganie zasad, z którymi uczniowie i rodzice  zostaną zapoznani.

                                                     Anna Wojciechowska

Dyrektor Szkoły  Podstawowej  im. Wł. St. Reymonta

 

 

Wyprawka do Punktu Przedszkolnego na rok 2020/2021

 (pierwszy semestr)

 

1.      Kredki BAMBINO - 1 kpl. małe

 2.      Kredki BAMBINO drewniane - 1 kpl.

 3.      Farby plakatowe ASTRA - 2 kpl. (6 kolorów)

4.      Wycinanki zwykłe - 1 szt. (podstawowe kolory)

 5.      Kleje w sztyfcie duże - 2 szt, GLUE  STICK (proszę o ich podpisanie)

 6.      Plastelina ASTRA - 2 opakowania (podstawowe kolory)

 7.      Blok techniczny - 2 szt. (białe kartki)

 8.      Papier ksero - 1 ryza

 9.      Teczka z gumką - 1 sztuka

10.  Kolorowy papier rysunkowy  - 1 szt.

11.  Kolorowy papier techniczny - 2 szt.

 12.  Ręcznik papierowy (2 szt. w opakowaniu )

 13.  Chusteczki higieniczne w pudełku - 2 opakowania

 14.  Chusteczki wilgotne - 2 opakowania

 15.  Kubek plastikowy i szczoteczka do zębów (podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka w widocznym miejscu)

 16.  Półeczka plastikowa tj. do dokumentów - 1 szt.

 17.  Nożyczki - 1 kpl. z zaokrąglonymi końcami

 Rzeczy niezbędne:

1.      Zeszyt w kratkę 60k. do informacji - nauczyciel - rodzic. Podpisany na okładce.

 2.      Ubranka - tj. majteczki 2 pary, koszulka 2 szt. , spodnie 2 szt. , skarpetki 2 szt., bluzeczka na długi rękaw 2 szt. - w podpisanym worku imieniem i nazwiskiem dziecka

 3.      1 herbata owocowa - sypka (granulowana)

4.      Mały ręcznik

 5.      Kubek plastikowy do herbaty

 6.      Tacka plastikowa do posiłków - kolor żółty -  1 szt.

Każdą rzecz proszę o podpisanie imieniem i nazwiskiem dziecka.

Dziękuję

Lidia Lorkowska

 

Wyprawka na I półrocze roku szkolnego 2020/2021    

Oddział przedszkolny

1.      Zeszyt w kratkę 30 k. do informacji nauczyciel – rodzic

2.      Zeszyt w kratkę 18 k

3.      Zeszyt w trzy linie 18k.

4.      Piórnik z wyposażeniem: ołówki, gumka, nożyczki, temperówka, mazaki

5.      Kredki ołówkowe Bambino

6.      Farby plakatowe Astra

7.      Wycinanki  

8.      Kleje w sztyfcie duże – 2 sztuki Glue Stick lub Astra

9.      Plastelina Astra – 2 opakowania

10.                        Papier ksero biały

11.                        Papier ksero kolorowy

12.                        Blok techniczny kolorowy

13.                        Blok techniczny biały

14.                        Teczka z gumką na prace

15.                        Ręczniki papierowe - 2 sztuki

16.                        Chusteczki higieniczne w pudełku

17.                        Strój gimnastyczny – granatowe lub czarne spodenki i biała koszulka, w podpisanym worku

18.                       Tacka plastikowa do posiłków                                                                                                               

                                                                                                          

                                                                                                                             Dziękuję

                                                                                                                        Ewa Patrowicz

Oto najważniejsze zasady, którymi powinniśmy się kierować, aby bezpiecznie spędzić wakacje:

1. Zawsze informuj rodziców, gdzie i z kim przebywasz. Przekaż im także, o której godzinie zamierzasz wrócić.

2. Noś ze sobą numer telefonu do rodziców.

3. Pamiętaj o zasadach bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię – przechodź na pasach dla pieszych i na zielonym świetle.

4. Do zabawy wybieraj zawsze miejsca oddalone od jezdni.

5. Zawsze zapinaj pasy w samochodzie.

6. Nie rozmawiaj z obcymi.

7. Poinformuj rodziców, gdyby ktoś Cię zaczepiał.

8. Nie oddalaj się z nieznajomymi, nie wsiadaj z nimi do samochodu.

9. Nie bierz słodyczy ani innych prezentów od obcych.

10. Pamiętaj o numerach alarmowych. W razie potrzeby dzwoń i wezwij pomoc.

11. Kąp się tylko w miejscach do tego przeznaczonych, na strzeżonych i bezpiecznych kąpieliskach.

12. Nie wchodź do wody bez opieki osoby dorosłej.

13. Nie pływaj w czasie burzy, mgły, gdy wieje porywisty wiatr.

14. Pamiętaj o ochronie przed słońcem. W czasie upałów pij dużo wody i zawsze noś nakrycie głowy. Przed wyjściem na zewnątrz posmaruj się kremem z filtrem.

15. Zadbaj o właściwy ubiór – strój z elementami odblaskowymi, kask ochronny podczas jazdy na rowerze czy odpowiednie buty w czasie wycieczki w góry.

16. W górach nie wyruszaj w trasę, jeśli widzisz, że nadchodzi burza.

17. Szukaj bezpiecznego schronienia podczas burzy.

18. Podczas górskich wycieczek nie schodź ze szlaku.

19. Nie oddalaj się bez pytania od rodziców – w nowych miejscach łatwo się zgubić.

20. Po każdym wyjściu z miejsc zalesionych dokładnie sprawdź skórę na obecność kleszczy.

21. Uważaj na rośliny, na których się nie znasz. Niektóre jagody, liście czy grzyby są trujące.

22. Podczas spacerów po lesie stosuj preparaty odpędzające owady i kleszcze.

23. Nie rozpalaj ogniska w lesie.

24. Nie baw się z obcymi zwierzętami. Nawet przyjaźnie wyglądający pies czy kot może Cię ugryźć, gdy spróbujesz go pogłaskać.

25. Bądź rozsądny i zachowaj umiar we wszystkim, co robisz.

Życzymy udanych wakacji!

 

 

OFERTA KOLONII LETNICH 2020

 KOLONIE LETNIE 2020 – świetna zabawa i bezpieczeństwo Twojego Dziecka!

 Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych po raz kolejny organizuje wyjazd na wypoczynek letni w formie kolonii w 2020r. w ramach promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej dofinansowany ze środków Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w kwocie 750,00 zł na każdego uczestnika.

 Koszt jaki ponoszą rodzice to TYLKO: 399,00 zł za turnus plus transport (około 180, 00 zł).

 Kolonie letnie organizowane są dla dzieci i młodzieży w wieku do 16 roku życia – urodzonych po
1 stycznia 2004r., których co najmniej jedno z rodziców /prawnych opiekunów jest ubezpieczone
w pełnym zakresie w KRUS (jednocześnie ma ubezpieczenie emerytalno–rentowe oraz wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie) lub pobiera rentę bądź emeryturę z KRUS.

 Uczestnicy zobowiązani są dostarczyć w szczególności:

 1.       wypełnioną kartę kwalifikacyjną,

 2.       oświadczenia  rodzica/opiekuna o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych,

 3.       oryginał zaświadczenia z KRUS, zgodne z wcześniej opisanymi wymogami.

 Wszystkie dokumenty składane w związku z koloniami muszą być oryginalne, najlepiej uzupełnione długopisem niebieskim.

Pobierz dokumenty

 Miejsce wypoczynku:

 1.       ŁAZY

 Ośrodek ”Przy Plaży” ul. Leśna 3, Łazy

 TERMINY TURNUSÓW:

 ŁAZY

1)      10-07-18.07.2020

 2)      19.07-27.07.2020

 3)      28.07-05.08.2020

4)      06.08-14.08.2020

STEGNA

 1)      10-07-18.07.2020

 2)      19.07-27.07.2020

 DANE KOORDYNATORA:

 Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych, biuro w Krasnymstawie: ul. Podwale 6/107, 22-300 Krasnystaw

 tel/fax do biura: (82) 576 14 16 lub bezpośredni kontakt do osób obsługujących realizację kolonii letnich: 579525627, 502355901, 507751786

 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Strona SIL na portalu społecznościowym Facebook:  https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Inicjatyw-Lokalnych-w-Krasnymstawie-185247348695362

 Zainteresowanych prosimy o jak najszybszy kontakt, gdyż ilość miejsc jest ograniczona.

 

Z wyrazami szacunku

 Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych

 

 Drodzy  Rodzice

      Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w związku ze stopniowym wznowieniem pracy szkół od dnia 25 maja do 07 czerwca 2020 roku szkoła organizuje konsultacje dla uczniów klasy ósmej szkoły podstawowej z nauczycielami prowadzącymi zajęcia, w szczególności z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty.

   Od dnia 01 czerwca do 07 czerwca 2020 roku szkoła będzie organizowała konsultacje dla pozostałych uczniów, którzy zgłosili potrzebę uczestniczenia w konsultacjach z poszczególnych przedmiotów w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości jakie powstały podczas zdalnego nauczani.

   Harmonogram konsultacji oraz procedury związane z uczestnictwem uczniów w zajęciach na terenie szkoły zostaną umieszczone na stronie szkoły oraz wysłane bezpośrednio do osób, które zgłosiły potrzeby uczestniczenia w konsultacjach.

W załączeniu harmonogram konsultacji dla klasy VIII

 Gorąco pozdrawiam
Ana Wojciechowska
Dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Wł. St. Reymonta w Solcu